Ilha Grande - Paraty - Rio - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Tadinha Evora - WaarBenJij.nu Ilha Grande - Paraty - Rio - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Tadinha Evora - WaarBenJij.nu

Ilha Grande - Paraty - Rio

Door: Tadinha

Blijf op de hoogte en volg Tadinha

11 Januari 2014 | Brazilië, Parati

Lieve allemaal,

Het heeft weer even geduurd maar ik heb mezelf eventjes achter een computer neergezet die het aan kan fotos te uploaden en meer dan een site tegelijk open te hebben!

Oke, aan het einde van mijn laatste verslag vertelde ik dat ik naar Ilha Grande zou gaan. dat heb ik gedaan! Ilha grande was erg mooi, het enige jammere was dat het de afgelopen 10 dagen daar had geregend waardoor het normaal gesproken helder blauwe water nu over het algemeen groen was. het eiland zelf is prachtig en voor 90% geloof nog in de orriginele "oerwoud staat". ik ben total 3 nachten en 2 hele dagen daar geweest. op avond 1 ben ik naar het middelpunt van het dorp gegaan en naar de live muziek geluisterd en wat gedronken. Dag 1 een hike naar Lopes mendes, nr 7 mooiste strand van de wereld geloof ik. en inderdaad erg mooi! Dag 2 ben ik op een boot tour gegaan rondom het eiland, ondanks de groene zee was ook dit super mooi! Maar hoe mooi het eiland ook is, het is erg toeristisch en naar mijn mening slecht onderhouden (veel afval op straat en veel zwerf honden..).
Behalve aan het strand liggen, een boot tour doen of een hike is daar niet veel meer te doen en is alles veel duurder dan gewoonlijk. Dus na Dag 2 heb ik mijn spullen gepakt en ben ik vertrokken naar Paraty. een stadje/dorpje nog in de staat van Rio. In tegenstelling tot ilha grande is hier super veel te doen! Ik heb ook hier een boot tour gedaan, ik ben een hele dag gaan kayakken (hier hoorde een modderpoel bij, zal kijken of ik wat foto's kan uploaden), en ben ik naar watervallen geweest. De watervallen waren echt super! bij één kon ik van een rots aan een touw in het water slingeren, en bij een ander van een grote gladde rots in het water glijden (een soort real life wild waterblijbaan) en achter de waterval zitten! dat wat echt overweldigend!! de eigenaar van het hostel maakte de weg door het stromende water heen voor me vrij en toen kon ik achter het water gaan zitten, echt heel gaaf! helaas was dat alweer mijn laatste dag en had ik geen tijd meer om naar trindade te gaan, een dorpje daar vlakbij met blijkbaar ook hele mooie stranden en een natuurlijk zwembad.. terug naar rio voor het weekend om vervolgens de bus te pakken en kerst te vieren in Belo Horizonte. de hoofdstad van de staat Minas Gerais, waar mijn vriendin Meilene woont.

Het weekend in Rio was erg leuk, twee nederlandse meiden leren kennen waar ik mee ben gaan stappen, en naar de beroemde "Lapa Stairs" ben geweest. een trap volledig van mozaik door een beroemde braziliaanse kunstenaar gemaakt. deze trap is trouwens ook te zien in de clip van snoop dogg en pharrel - beautiful, voor degene die het kennen! dit weekend lekker afgesloten met een avondje voor de tv terwijl ik aan het inpakken was en vervolgens de nachtbus naar Belo horizonte waar ik maandag 23 december sochtend vroeg aankwam!

Momenteel staan er een aantal mensen op mij te wachten om een hapje te gaan eten en op stap te gaan dus de rest van het reisverslag komt de volgende keer weer, misschien zelfs morgen al, en dan ga ik ook kijken of ik wat foto's kan posten, hier en op facebook, wordt wel eens tijd denk ik zo!

heel veel liefs aan jullie allemaal en bedankt voor al jullie lieve reacties en berichtjes, tot gauw!

  • 11 Januari 2014 - 11:02

    Marleen:

    Heerlijk om te lezen lieve Sis! het klinkt erg goed ik zat helemaal in je verhaal totdat jij ineens ging stappen haha!
    Geniet verder en ik ben benieuwd naar de rest.
    Dikke kus

  • 11 Januari 2014 - 22:09

    Melanie En Ted :

    Haha ja inderdaad een heerlijke snelle helemaal ala Tadinha update..
    Belangrijk zijn de kleine details die melden dat je een heerlijke tijdgeest met veel nieuwe indrukken..
    Wij gaan je een week vastbinden om alles te vertellen wanneer we de kans krijgen..
    Bedankt voor de mooie foto en tottie snellie

  • 11 Januari 2014 - 23:01

    Mia:

    Allereerst gefeliciteerdmet je verjaardag.
    We hebben leuke feestdagen gehad.Je moeder en Ted zijn nieuwjaarsnacht nog bij ons geweest en hebben we getoost op jouw verjaardag.was heel gezellig ,de tent zat vol.
    Kees en ik zijn nog een paar dagen in Nunspeet geweest Heerlijk in ,n wellness.
    Genieten,
    Vandaag kwamen Sophie en Gilberto nog nieuwjaar wensen.leuk!
    Lieve schat,veel plezier en geniet.Liefs Mia xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tadinha

Actief sinds 03 Dec. 2013
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 7339

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

01 December 2013 - 23 Mei 2013

Zuid Amerika

Landen bezocht: